sobota, 17 czerwca 2017

Porzucone seriale. TOP 5 moich serialowych frustracji.

Było już o porzuconych seriach jeśli chodzi o książki Porzucone serie.
Teraz będzie o porzuconych serialach.

Kindred: The Embraced. W Polsce wyświetlany pod tytułem WIĘZY KRWI , to nakręcony na podstawie słynnej Mascarady serial o wampirach, którego akcja rozgrywa się w latach dziewięćdziesiątych w San Francisco.
Mimo, że serial – a konkretnie tylko pierwszy sezon – powstał w 1996 roku, to jest to najlepszy serial o wampirach, jaki dane mi  było obejrzeć.
Pełen klimatu i wciągającej fabuły. Świetnie zagrany.
Podobno powodem zaprzestania kręcenia kontynuacji, była  tragiczna śmierć głównego bohatera, odtwórcy roli Juliana Luna – Marka Frankel.
Mimo upływu tylu lat, liczę, że jednak ktoś odkopie ten serial i pokusi się o nakręcenie go od nowa.





Rok 1998, wakacje, w tv nic ciekawego. Aż  tu nagle pojawia się ten oto serial i kompletnie zawraca mi w głowie.
Fabuła wciągająca i bardzo ciekawa.  Kończy się ostatni odcinek i to z wielkim przytupem i co? Ano nic i to dosłownie, bowiem serial porzucono po pierwszym sezonie  i nigdy nie doczekał się kontynuacji.
POLOWANIE NA CZŁOWIEKA, bo to o nim mowa, był na tamte czasy czymś bardzo świeżym i ciekawym, długo nie mogłam się pogodzić z tym, że nie będzie kolejnego sezonu.




ZIEMIA 2 to kolejny serial urwany po pierwszym sezonie. Dobre Sci-Fi, z ciekawą fabułą i fajnymi aktorami. Parę lat temu udało mi się obejrzeć kilka pierwszych odcinków i nie wiem czy to ze względu na sentyment, czy faktycznie to był tak dobry serial, ale prócz efektów specjalnych, nie postarzał się on w moich oczach za bardzo. Lata temu z niecierpliwością czekałam na każdy kolejny odcinek, wciągnęłam się w przygody bohaterów. Dziś chętnie jeszcze raz obejrzałabym wszystkie odcinki.



WERONIKA MARS  nadawany był w latach 2004 – 2007. To jeden z ciekawszych seriali dla młodzieży. Fajni bohaterowie, ciekawy watek kryminalny, oczywiście zawiłości i problemy sercowe bohaterów również obecne.
Powstały trzy sezony, ale ostatni kończy się tak, że nie trudno się domyślić, że planowane były kolejne.
Porzucenie serialu może dziwić o tyle, że miał on sporą oglądalność i bardzo długo fani starali się wymusić powstanie kolejnych sezonów. Kilka lat temu nakręcono film pełnometrażowy, który spotkał się z pozytywnym odbiorem fanów. Osobiście jeszcze go nie widziałam, ale mam w planach.



 Moonlight, u nas wyświetlany pod tytułem POD OSŁONĄ NOCY, to kolejny serial zakończony po jednym sezonie. Również o wampirach, ale z fajnym z wątkiem kryminalnym. Dobrze zagrany, ciekawy, oczywiście nie zabrakło w nim również wątku miłosnego (jak chyba w każdym serialu o wampirach).
Żałuję, że producenci zrezygnowali z kontynuacji, bo wśród natłoku seriali dla młodszego odbiorcy o tej tematyce, ten zdecydowanie wyróżniał się na plus, a i skierowany był do starszego widza.




Zapewne gdybym poszperała w pamięci, to odkopałabym więcej takich „perełek”, ale te powyższe to mój TOP 5, jeśli chodzi o porzucone seriale.
Dużo ciekawych pozycji odeszło w zapomnienie, a szkoda. Liczę, że choć część z nich doczeka się wznowienia, w końcu Hollywood lubi remake, powroty do tego co już było i odświeżanie filmów i seriali sprzed lat.

*wszystkie zdjęcia użyte w tym wpisie pochodzą ze strony www.filmweb.pl


1 komentarz: